Penganjur saya;

Aku bukan penulis novel. Aku juga bukan penulis karya. Tetapi, aku adalah AKU! Semuanya aku coretkan mengikut hasil situasi.

Twit twit!

Album Instagram

Instagram

Subscribe

Smokers. Awak buat seseorang menangis. Maybe.



Hai sumeee. Smokers. Aku yakin ramai yang smoking. Kalau tak smoking pun mesti orang yang korang sayang smoking. Aku yakin, ramai yang ada BF smoking. Ada yang suka. Ada yang tak suka. Certain perempuan suka lelaki smoking sebab macho katanya. -_-'' 

Tapi, kalau aku... Aku tak minat sangat. Kalau aku kenal someone smoking, aku hope sangat dia stop. Kalau betul betul sayang, aku percaya dia mampu berhenti smoking. Lelaki... Ego jatuh bila dia betul betul sayangkan seorang perempuan. Ape pun sanggup katanya. =3

So, kalau betul laa ape pun sanggup, why don't you stop smoking? Kalau perempuan yang betul betul kau sayang, nak sangat kau stop, ape salahnya kau try your best untuk stop? Tak salah kot... At least, kau usaha. ^_^

Kalau aku sayang seseorang, dia pulak merokok, aku nak sangat tengok dia berhenti. Nak sangat tengok kesungguhan dia untuk berhenti. Aku tahu, itu bukan perkara mudah tapi kesungguhan kau buat sesuatu akan buat kau rasa, "stop smoking tu taklah susah mana" kan? 

Sayanggg... Aku happy kalau kau yang aku sayang, stop smoking. Stop make bullshit bad things. Buat apa habiskan duit pada rokok? Kita bukan orang kaya kaya, bakar duit macam tu je. Kalau kau kaya sangat sampai tak tahu nak buat apa dengan duit kau, apa kata kau dermakan kat masjid ke, tak pun kau pergi tengok wayang ke, bukak bisnes ke, karoke ke, eh! Kaya sangat, pergi melancong. 

Kau habiskan duit pada rokok, kau sedut asap, kau hembus asap, kau berasap saje. Asap asap. Aku selalu marah orang smoking dekat dengan aku sebab selera makan aku pun hilang bila bau asap rokok tu, tapi lelaki smoking jugaklah yang selalu aku jumpa. Tapi, bukan senang nak buat diorang stop. Serious shit aku cakap. Makan masa lama tapi ada jugak certain yang aku pernah kenal dulu, yang mana aku still kawan, dah stop 100% gara gara taknak aku bising, popet popet pastu taknak kawan dah. Terharu gile kayy! :P

TQ so much! But, yang paling penting...




Aku tak kisah orang nak kata aku playgirl. Orang nak kata aku ape pun, katalah tapi trust me on one thing. Aku nak kawin sekali je. Aku taknak jadi janda. Aku taknak kawin banyak kali. Please laaa. Faham. Kalau kau lambat berhenti, makin cepatlah kau mati. Kot... :'(

Memanglah aku bukan tuhan. Aku tak tahu ajal kau datang bila, aku tak tahu apa punca kau mati tapi at least, kau dah eak satu punca kematian. Kau sanggup ke tengok anak kau jadi anak yatim masa dia masih perlukan kau? Sanggup ke tengok bini kau kawin lain?? Even kau dah mati, kau tak nampak lagi, maybe. Tapi kau fikirlah. Tergamak aeh kau nak tinggal bini anak kau tu sume terkontang kanting hidup tanpa kau?? 

Serious cakap, aku taknak kawin dengan orang yang nak bunuh diri dia awal awal weyyy. Kalau kau lebih sayang rokok kau daripada aku, baik kau tinggal aku. Jangan cari aku. Kawin jela dengan rokok kau. Nanti kau mati, aku tanam kau dengan abu rokok. Amacam? Comelkan ^_^

Aku takde niat nak guris hati sesiapa. Ini cuma perkongsian. Share something yang ramai perempuan nak lelaki tahu tapi takut nak bagitahu sebab lelaki memang akan menangkan rokok daripada hati perempuan yang konon konon die sayang tu. 

Chill je bila baca. Take it positive. TQ. 

XOXO-MissJackfruit :)

No comments:

Post a Comment

Comment palace.