Penganjur saya;

Aku bukan penulis novel. Aku juga bukan penulis karya. Tetapi, aku adalah AKU! Semuanya aku coretkan mengikut hasil situasi.

Twit twit!

Album Instagram

Instagram

Subscribe

Abang, sayang sebenarnyeee...


Heyy peeps! Tengah tengah hujan, sejuk, tetibe terdatang satu kisah dalam kepala. Aku tak tahu tapi selalu terngiang ngiang dalam kepala ni. Cuba nak lupakan tapi macam swit je. Nak tahu ape? Ahakz! Takde ape. Biase biase je. 

Dalam banyak banyak kenangan, kenangan macam mana yg akan korang ingat? Ce komen sikit. Kite share. :)

Kalau akulahkan, yg manis tu aku simpan, yg pahit tu cepat cepat lupekan. Bukan ape, takut nanti bawa padah je. Haha! Oh! Tadi aku nak cerite pasal ape yg terngiang ngiang sangat dalam kepala akukan? Haa. Macam ni...

Aku memang kuat jeles. Ok! I admit it. So, tak boleh langsongla lelaki yg aku sayang, layan perempuan lain lelebih. Mesti aku marah tapi aku diam. Kadang kadang terlepas cakap jugak. Tapi, ade certain lelaki tak faham. Die tahu nak ungkit ape kite buat then marah kite balik.

But, I told you! Ade jugak lelaki yg lembut sebenarnye. Yang pasti bukan pondan tapi lembut hatinya. Sayang sangatlah katakan. Sampai awek marah pun die jadi luluh nak melawan. Bukan ape, taknak kehilangan. Tu je. Tak salah pun...kan? :')

Orang selalu kata, cemburu buta membawa padah tapi padah lagi kalau due due same naik. I mean, same same taknak kalah. Okay. Now, korang bace dulu skrip bawah ni, then, kite sambung talk. Ok? :P

BF: " Sayang, sayang cemburu ke? "

GF: " Tak "

BF: " Laaa. Sayang ni macam cemburu je abang tengok. "

GF: " Taklah. Mane ade. "

BF: " Muka sayang masam je. Muncung tu, abang tarik karang. Sayang cemburu sebenarnyekan? "

GF: " Tak laaaaa! "

BF: " Betol sayang tak cemburu ni? Jujur dengan abang. Cepat! "

GF: " Tak cemburu punlah. "

BF: " Abang tak percaya. Abang tahu, sayang mesti cemburu ni. Abang kenal sayang. :) "

GF: " Berape kali sayang nak cakap ni? Sayang kata tak tu maknanya taklah! Eeeee!! "

BF: " Ok ok. Kalau macam tu, cium abang sikit. :P "

GF: " KENAPA MINTAK KAT SAYANG PULAK?! PERGILAH MINTAK KAT BETINE HODOH YANG KOMEN KOMEN DENGAN ABANG KAT FACEBOOK TU!! ABANGKAN SUKE LAYAN BETINE NTAH SAPE SAPE!!! "

BF: " Haha! Tengok tu.... Sayang cemburu! Hehe. Alololooo manje abang ni. Sayang kat abang ye. Abang sayang sayang sorang jela. Mane ade orang lain. Abang mintak maaf ye sayang. :D "

Uwwwaaaaaaa! Pernah alami situasi macam ni tak? Haaaa. :'(

Boleh jekan setel care baik bila cemburu. Tak semestinye cemburu tu membawa padah. Orang dah sayang. Adatlah kalau die cemburu pun. So, sekarang, semuanya bergantung pada pasangan untuk mengawal keadaan. Bukan keruhkan lagi keadaan. :D

Tak susah nak bahagia. Tak susah pun nak buat orang bahagia dengan kite. Mudah sangat. Yang penting, tenang & tunjuk rasa sayang tu sepenuh hati. Ape pun, post kali ni bukan sekadar post tapi ade seribu satu makna pada aku. :'D 

XOXO-MissJackfruit 

No comments:

Post a Comment

Comment palace.