Penganjur saya;

Aku bukan penulis novel. Aku juga bukan penulis karya. Tetapi, aku adalah AKU! Semuanya aku coretkan mengikut hasil situasi.

Twit twit!

Album Instagram

Instagram

Subscribe

Kene kuat Shaaa



Hai peeps! Nak kata aku happy, tak. Sedih? Sikitlaa kot. Aku yakin, ramai yang tengah bercinta. Pada yg setia, baguslah. Pada yg curang, itu masalah. :')

Tapikan, kadang kadang, jujur cakap. Setia ni memang bosan just sometimes tu indah sebab takde masalah. Kalau ade masalah pun cuma sebab seorang tapi bayangkan kalau korang curang. Masalah tu bukan satu tapi jadi double! Betol tak? 

Tapi aku akui, bila setia, kau sakit hati, die taknak pujuk, then orang lain pulak datang tolong pujukkan. Memanglah cair. Ape pun, itu nak menguji kesetiaan orang kata. Haha. Dugaan dugaan.

Bila setia, time happy memang happy sangat. Sebab korang berdua jekan. Takde orang ketiga tapi jujur cakap laa. Based on my experiance, bila gaduh, dua dua taknak kalah. Itu sakit. Sekejap lagi, yang lelaki memang buat bodo. Yang perempuan mulalah tengok gambar lama, try check balik ade tak no EX yang paling die sayang. Hahah. 

Hmmm. Tapi, setia itu indah bila lelaki selalu mengalah bila perempuan taknak kalah. Perempuankan memang suka dipujuk. Tak heran pon kalau awek korang berubah hati. Perempuan ni lebih suka pada lelaki yg rajin nak melayan kerenah die. Memang sah laa die cari orang lain kalau korang taknak pujok die lagi. Hehe.

Tapi, aku mintak taklah pada sikap akukan. Tapi, aku terfikir satu perkara. Kalau betul laa nak curang, baik single je. Sebab single tak bagi masalah sangat. Even korang sosial macam mana pun, takde hati terluka. Hati korang pon tak sakit. :)

SINGLE. Bila kita kata pada single, ramai akan mengaku, single memang takde masalah macam kapel. Tak payah nak nangis pasal cinta. Even sunyi pon, kite tak sedih, hati tak pedih. Aku pernah single. Aku tahu macam mana syurganya single. Cuma aku akui, nampak kapel sweet sweet manja depan aku, wujudlah perasaan nak bercinta.

Ahhh! Syaitonirrojim semua tu!! So, jujur aku cakap, aku tak kuat kalau orang atau pasangan aku mintak aku pertahankan "mahligai cinta" sebab aku memang jenis givap. But, givap itu bukan menyerah kalah tapi aku tunggu waktu yang sesuai. Masa yang betul untuk kembali menerima. :')

Jadi, aku akan kuat bila aku sorang sorang. Aku akui, menangis berlinang airmata bila aku teringat kenangan. Tapi, kenangan tetap sejarah. Apa yg akan berlaku di masa hadapan, itu yang aku kene ready. 

Hmmmphhhh. :D Farisha, hope awak kuat. Awak setia, curang, couple atau single, semuanya ditangan awak. Awak kene kuat Sha.. :'D

XOXO-MissJackfruit :')

No comments:

Post a Comment

Comment palace.